משלחות ישראל ולבנון ייפגשו ביום שלישי בוושינגטון לסבב נוסף של שיחות בנושא פירוז חיזבאללה בדרום לבנון ונורמליזציה, כך לפי דיווח של עמיחי שטיין (i24NEWS). השיחות יימשכו שלושה ימים בשני מסלולים: מדיני בראשות השגריר יחיאל לייטר, וצבאי בראשות ראש חטיבת האסטרטגיה עמיחי לוין. סוגיה מרכזית היא הפיילוט לפריסת צבא לבנון: לבנון מעוניינת שהמהלך יחל באזורים שבהם צה״ל עדיין נוכח, בעוד ישראל מעדיפה להתחיל באזורים שבהם אינה נוכחת.
סבב שיחות נוסף בין ישראל ללבנון צפוי להיפתח ביום שלישי בוושינגטון ולהימשך עד יום חמישי, על פי דיווח יחיד של עמיחי שטיין (i24NEWS). השיחות יעסקו בפירוז חיזבאללה בדרום לבנון ובתהליך הנורמליזציה בין שתי המדינות.
סבב זה מגיע לאחר שהנשיא יצחק הרצוג אמר ביום שני כי השיחות יחודשו בוושינגטון ביום שלישי וכי פירוק חיזבאללה חייב להיות חלק בלתי נפרד מכל פתרון. כפי שדיווח The Zioneer ב-20:30 יום שני, השיחות שואפות להגדיר אזור פיילוט בדרום לבנון שבו רק צבא לבנון רשאי לפעול.
המשלחות יפעלו בשני מסלולים מקבילים: המסלול המדיני בראשות שגריר ישראל בארה״ב יחיאל לייטר, והמסלול הצבאי בראשות ראש חטיבת האסטרטגיה של צה״ל, עמיחי לוין. המחלוקת המרכזית נוגעת לנקודת ההתחלה של הפיילוט: לבנון מעוניינת להתחיל באזורים שבהם צה״ל עדיין פרוס, כך שנסיגה ישראלית תבוא בעקבות כניסת צבא לבנון; ישראל סבורה שהפיילוט צריך להתחיל באזורים שבהם אין לה נוכחות צבאית.
הדיווח מגיע על רקע מאמצים דיפלומטיים מתמשכים של ארה״ב וצרפת לקדם מסגרת לדרום לבנון, אך פרטים מרכזיים — לרבות סדר הפעולות וההיקף — נותרו בלתי פתורים.
2 התפתחויות
- מבוססהנשיא הרצוג: מחר יתחדש המשא ומתן בין ישראל ללבנון בוושינגטון; פירוק חיזבאללה חייב להיות חלק מכל פתרון
- מתפתחארה״ב, צרפת ולבנון מקדמות שיחות על נסיגת ישראל ופריסת חיזבאללה
- מתפתחדיווח: סבב השיחות החמישי בין לבנון לישראל יחל בוושינגטון ב-22 ביוני
- מתפתחערב יציאת המשלחת הלבנונית לארה״ב: דיווחים על מעורבות קטארית-איראנית בשיחות הפסקת האש
מקורות ואות
- קליטה פנימית
