שגריר ישראל בארה״ב, יחיאל לייטר, אמר הערב (שישי) כי ישראל תישאר ברצועת הביטחון בדרום לבנון כל עוד יידרש, ובמקביל פועלת לחיזוק צבא לבנון וממשלתה מול ניסיונות איראן לערער את היציבות במדינה, לפי דיווח בישראל היום.
שגריר ישראל בארה״ב, יחיאל לייטר, חזר הערב (שישי) על עמדת ישראל כי היא תמשיך להחזיק ברצועת הביטחון בדרום לבנון כל עוד המצב הביטחוני יחייב זאת, ובמקביל פועלת לחיזוק צבא לבנון וממשלתה מול הניסיונות האיראניים לערער את היציבות באזור, לפי דיווח בישראל היום.
הדברים מתואמים עם הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס מדיני ב-21 ביוני, לפיה ישראל תחזיק ברצועות ביטחון בעזה, סוריה ולבנון ללא הגבלת זמן. גורמים ביטחוניים ישראלים חזרו והדגישו את מחויבות צה״ל לאחזקת רצועת הביטחון בדרום לבנון, בין היתר בשיחת עדכון עם פיקוד הצפון ב-23 ביוני שבה השתתפו נתניהו, שר הביטחון ישראל כ״ץ והרמטכ״ל רב-אלוף אייל זמיר.
הצהרת השגריר באה על רקע מאמצים דיפלומטיים מתמשכים בין ישראל ללבנון בתיווך ארה״ב. הדגש הכפול — נוכחות צבאית ישראלית ממושכת לצד תמיכה מקבילה במוסדות המדינה הלבנוניים — משקף את הגישה הישראלית המוצהרת: הגנה על יישובי הצפון תוך צמצום ההשפעה האיראנית בלבנון. השגריר לא התייחס ללוח זמנים ספציפי או להתפתחויות מבצעיות חדשות.
2 התפתחויות
- מבוססשגריר ישראל בארה״ב: לא נסוג מדרום לבנון במסגרת ההבנות עם איראן
- מבוססשגריר ישראל בארה״ב: "ישראל מחויבת באופן מלא להפסקת האש; עצרנו את כל הפעולות ההתקפיות"
- מתפתחנתניהו: ישראל תחזיק ברצועות הביטחון בעזה, סוריה ולבנון — ותישאר שם כל עוד יידרש
- מתפתחשגריר ישראל בארה״ב: ישראל תפעל נגד איומים מיידיים ומתפתחים על אזרחיה וחייליה
מקורות ואות
- קליטה פנימית
