בטקס החתימה על הסכם המסגרת בוושינגטון אמר השגריר יחיאל לייטר כי היעד הסופי הוא שלום אמת שבו ישראל ולבנון יחיו בביטחון וכבוד הדדי. דבריו מסמנים את ההסכם כצעד בדרך לנורמליזציה בין המדינות.
שגריר ישראל בארה״ב יחיאל לייטר נאם בטקס החתימה על הסכם המסגרת בין ישראל ללבנון שנערך בוושינגטון בערב שישי, ואמר כי היעד הסופי הוא שלום אמת בין שתי המדינות. "שלום אמת, שבו שתי המדינות יחיו בביטחון, ושהריבונות של ישראל ושל לבנון תכובד ותהיה מוגנת," אמר לייטר, לפי דבריו שהופצו מהאירוע.
בטקס, שבו השתתפו גם מזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו ושגרירת לבנון נדא חמדה מעווד, נחתמה מפת הדרכים לריבונות וביטחון בין ירושלים לביירות. כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר בערב שישי, רוביו כינה את ההסכם "רק ההתחלה."
דבריו של השגריר מגיעים במסגרת המאמץ הדיפלומטי הרחב של ממשל טראמפ לגבש מסגרת שתאזן בין דרישות הביטחון הישראליות—במיוחד מול חיזבאללה—לבין ריבונות לבנון. ניסוחו של לייטר מדגיש פרספקטיבה ארוכת טווח של נורמליזציה, מעבר להסדרי הפסקת האש המידיים.
לא נמסרו פרטים נוספים על לוחות זמנים ליישום או מנגנוני ביטחון ספציפיים.
2 התפתחויות
- מבוססשגריר ישראל בארה״ב: לא נסוג מדרום לבנון במסגרת ההבנות עם איראן
- מבוססשגריר ישראל בארה״ב: "ישראל מחויבת באופן מלא להפסקת האש; עצרנו את כל הפעולות ההתקפיות"
- מתפתחנתניהו: ישראל תחזיק ברצועות הביטחון בעזה, סוריה ולבנון — ותישאר שם כל עוד יידרש
- מתפתחשגריר ישראל בארה״ב: ישראל תפעל נגד איומים מיידיים ומתפתחים על אזרחיה וחייליה
מקורות ואות
- קליטה פנימית
