השגריר יחיאל לייטר, בהצהרה בפתיחת סבב השיחות החמישי בוושינגטון, אמר שהתהליך נמצא בסכנת ירידה מהפסים כשחיזבאללה חש מחוזק ומעורבות איראן גוברת. הוא הזכיר שלפני ארבעה סבבים היו מטרות ברורות: שלום מלא, פירוק חיזבאללה והוצאת איראן מלבנון.
השגריר יחיאל לייטר מסר הערכה חריגה בנוקפותה בפתיחת סבב השיחות החמישי בין ישראל ללבנון בחסות ארה״ב בוושינגטון הערב (שלישי). בדברים שדווחו על ידי הכתב המדיני של N12, ירון אברהם, אמר לייטר שהתהליך 'בסכנת ירידה מהפסים', והזהיר שחיזבאללה קיבל 'זריקת עידוד' ומרגיש מחוזק ונועז יותר, על רקע התגברות המעורבות האיראנית בלבנון.
לייטר נזכר שלפני ארבעה סבבים 'עלינו כולנו על אותה רכבת, כשהיא הייתה בדרך לכיוון ברור' — שלום מלא בין המדינות, הוצאת איראן החוצה, פירוק חיזבאללה ושלום וביטחון ללבנון. 'היום, הרכבת הזו בסכנת ירידה מהפסים', אמר.
כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר היום, סבב השיחות החמישי נפתח בוושינגטון עם מסלולים מדיניים וצבאיים במקביל, כולל לוח הזמנים לנסיגת צה״ל ופירוק חיזבאללה. הביקורת הישירה של לייטר על השפעת איראן ועל עמידתו של חיזבאללה מהווה חריגה בולטת מהשפה הדיפלומטית המאופקת יותר שאפיינה את הסבבים הקודמים. לא ברור אם האזהרה משקפת הערכה אמיתית לגבי קיפאון בתהליך או עמדה טקטית לקראת המשא ומתן.
5 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
