פיקוד המרכז האמריקאי (CENTCOM) אישר כי ספינת סוחר הנושאת דגל סינגפור, ששטה במיצר הורמוז במהלך המתקפה האיראנית ב-25 ביוני, הצליחה לצאת מהמיצר ושטה כעת לאורך חופי עומאן, כך לפי i24NEWS.
פיקוד המרכז האמריקאי (CENTCOM) אישר הערב (שישי, 23:45) כי ספינת הסוחר הנושאת דגל סינגפור, שהייתה במוקד התקיפה האיראנית ב-25 ביוני במיצר הורמוז, הצליחה לצאת מהמיצר ושטה כעת לחופי עומאן.
על פי דיווח i24NEWS, הספינה יצאה בשלום מהנתיב האסטרטגי. התפתחות זו באה לאחר תקופה מתוחה: משמרות המהפכה תקפו את כלי השיט ב-25 ביוני, מה שהוביל לתקיפות תגמול אמריקאיות לעבר מטרות צבאיות איראניות בסמוך למיצר. The Zioneer דיווח על התקיפות האמריקאיות לראשונה בשעה 23:31, ולאחר מכן CENTCOM אישר את הפעולה בשעה 23:41 ו-23:43. מעבר הספינה לחופי עומאן מעיד על סיום האירוע ללא תקלות נוספות.
האירוע מדגיש את המשך החיכוך בנתיב השיט האסטרטגי, למרות המאמצים הדיפלומטיים המתמשכים. פרטי בעלי הספינה והצוות לא פורסמו בציבור, ולא ברור אם כלי השיט לווה על ידי כוחות ימיים.
6 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
