שגריר ישראל בוושינגטון, יחיאל לייטר, אמר הערב בטקס החתימה על הסכם המסגרת בין ישראל ללבנון כי היעד הסופי הוא שלום אמיתי בין שתי המדינות, שבו שתיהן תחיינה בביטחון וריבונותן תכובד. שגרירת לבנון בוושינגטון, נדא חמאדה מעווד, אמרה כי ההסכם הוא צעד ראשון בדרך להשבת הריבונות הלבנונית ולהבטחת הפסקת איבה קבועה, לדבריהן בטקס.
טקס החתימה על הסכם המסגרת בין ישראל ללבנון נערך הערב בוושינגטון, בתיווך ארה״ב. בדבריהם בטקס אמר השגריר לייטר כי ההסכם מהווה מפתן ליעד הסופי — שלום מלא בין שתי המדינות, תוך שמירה על ביטחון הדדי וכיבוד ריבונות. השגרירה מעווד תיארה את ההסכם כצעד ראשון בדרך להשבת הריבונות הלבנונית ולהבטחת הפסקת איבה קבועה, שתאפשר לתושבים העקורים לחזור לאדמתם, כפי שדווח בכלי תקשורת ישראלים.
עדכון זה משלים סיקור קודם של הדסק: דיווח על הגעה להצהרת כוונות (The Zioneer, ו' 21:16), וכן דברים קודמים של מזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו וסגן הנשיא ג׳יי.די. ואנס בנוגע ליעדי ההסכם. השגריר לייטר הצהיר בעבר כי ישראל מחויבת להפסקת האש וכי עצרה את כל הפעולות ההתקפיות בלבנון, תוך הדגשה שצה״ל ימשיך לפעול בדרום לבנון נגד תשתיות חיזבאללה עד להשלמת המשימה (The Zioneer, ו' 19 ביוני).
הסכם המסגרת גובש בשבועות האחרונים. חתימתו בוושינגטון מהווה ציון דרך דיפלומטי, אולם שני השגרירים הדגישו כי מדובר בהתחלה בלבד. פרטי היישום, ובהם המשך נוכחות צה״ל בדרום לבנון ועמידת חיזבאללה בהסכם, עדיין נתונים לדיון. אף אחד מהשגרירים לא התייחס ללוח הזמנים לנסיגה ישראלית מלאה או למנגנון אכיפת הפסקת האיבה.
6 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
