פיקוד המרכז האמריקני הודיע כי כוחותיו סיימו גל תקיפות באיראן שכוון נגד מערכות מכ״מ, הגנ״א ומחסני כטב״מים, בתגובה לירי טיל מוקדם יותר לעבר מכלית במצר הורמוז.
פיקוד המרכז האמריקני (CENTCOM) הודיע הלילה (ראשון) רשמית כי כוחותיו השלימו גל תקיפות מדויקות באיראן, שכוון נגד מערכות מכ״מ, הגנ״א ומחסני כטב״מים. ההכרזה, שהגיעה בשעות הלילה המאוחרות של יום שבת לפי השעון המקומי, מתארת את הפעולה כגל שהושלם, בהמשך לאישור מוקדם יותר של הפיקוד על תקיפות מדויקות נגד תשתיות צבאיות איראניות באותו היום. התקיפות בוצעו בתגובה לירי טיל איראני לעבר מכלית נפט במצר הורמוז מוקדם יותר ביום ראשון.
The Zioneer עקב אחר הסיפור מאז הדיווח הראשוני ביום שבת, 27 ביוני, בשעה 07:33 לפי שעון ירושלים, אז אישר CENTCOM כי תקף אתרי אחסון טילים, כטב״מים ומכ״ם באזור סיריק שבאיראן, בתגובה לתקיפה ב-25 ביוני על המכלית M/V Ever Lovely תחת דגל סינגפור. באותו יום, בשעה 07:33, פרסם CENTCOM תיעוד של תקיפה מדויקת בבסיס חיל הים של משמרות המהפכה 'שאהיד ראחבר', ולאחר מכן אישר תקיפות נוספות נגד תשתיות מעקב, תקשורת, הגנה אווירית, מחסני כטב״מים ויכולות הנחת מוקשים. ההכרזה האחרונה, בשעה 00:50 ביום ראשון, 28 ביוני, מסמנת את סיומו של גל זה.
כפי שדווח ב-The Zioneer ביום ראשון, 14 ביוני, יירט CENTCOM כטב״מים מתאבדים איראניים שכוונו לעבר ספינות מסחריות במצר הורמוז — הסלמה שקדמה לתקיפת המכלית. המערכה הצבאית האמריקנית הרחבה נגד נכסים איראניים באזור נמשכת מתחילת יוני, בעקבות ההסלמה האיראנית במצר הורמוז, לרבות תקיפות על בסיסי חיל הים האיראני ועל סוללות טילים במחוז הורמוזגאן ב-10 ביוני.
לא ברור כמה מטרות נפגעו בגל האחרון ואם מתוכננות תקיפות נוספות. הפנטגון לא פרסם מספר מדויק של מטרות שנפגעו, ולא סופקה הערכת נזק בלתי תלויה.
11 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
