התקשורת האיראנית מדווחת על הקמת "קו תקשורת" ישיר בין איראן לארצות הברית במצר הורמוז. מוקדם יותר דיווחה הטלוויזיה הממלכתית באיראן כי שלוש מכליות נאלצו לחזור על עקבותיהן בשל אזהרות איראניות במצר, לפי דיווחים בתקשורת הישראלית.
ערוצי תקשורת איראניים, שדיווחיהם צוטטו בחדשות 12, מדווחים על הקמת קו תקשורת ישיר בין איראן לארצות הברית במצר הורמוז. ההתפתחות מגיעה לאחר שורה של עימותים מתוחים בנתיב השיט האסטרטגי. קודם לכן דיווחה הטלוויזיה האיראנית כי שלוש מכליות שניסו לחצות את המצר נאלצו לשוב על עקבותיהן לאחר שקיבלו אזהרות איראניות. מצר הורמוז היה מוקד מתיחות בשבועות האחרונים, כאשר איראן סגרה אותו רשמית לשיט זר וניהלה חילופי אש עם הצי האמריקני. כפי שדיווח The Zioneer, איראן איימה בעבר להשאיר את המצר סגור באופן בלתי מוגבל וחסמה את פקחי סבא״א. הקמת 'קו התקשורת' נראית כשינוי מכיוון של עימות קינטי למנגנון ניהול משבר, אולם פרטים על היקפו ומעמדו המבצעי טרם אומתו. שר הביטחון הישראלי התייחס בנפרד לאיומים איראניים, ואמר כי מפקד כוח קודס קאאני מרבה לאחרונה לשגר איומים לעבר ישראל.
- מתפתחאיראן מציעה להקים "קו חם" במצר הורמוז למניעת אי־הבנות עם ארה״ב
- מבוססארה״ב ואיראן סיכמו על הקמת ערוצי תקשורת ישירים לשמירה על חופש השיט במיצר הורמוז וקיום הפסקת האש בלבנון
- מתפתחסכנות הידיעות האיראנית 'תסנים' מאשרת: עימותים עם הצי האמריקני במצר הורמוז
- מתפתחערוצים איראניים מדווחים על חילופי אש חדשים עם הצי האמריקני במצר הורמוז
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
