משמרות המהפכה האיראניים הכחישו הערב (שישי) באופן חד־משמעי דיווחים על הקמת "קו חם" עם ארה״ב בנוגע למצר הורמוז, וכינו את הטענה "שקר מוחלט". ההכחשה הגיעה לצד דיווח נפרד על הסכם מסגרת הכולל נסיגות צה״ל מלבנון, במה שמצטרף למבוך האיתותים האזורי.
משמרות המהפכה האיראניים פרסמו הערב הכחשה גורפת לקיום כל ערוץ תקשורת ישיר עם ארצות הברית בנוגע למצר הורמוז, וכינו את הטענה 'שקר מוחלט'.
ההכחשה מגיעה שעות ספורות לאחר הדיווח ב׳ישראל היום' – עליו דיווח The Zioneer – על קו תקשורת ישיר שכביכול הוקם בין צבא ארה״ב למשמרות המהפכה. קודם לכן השבוע סוכם בין ארה״ב לאיראן, בתיווך קטר ופקיסטן, על הקמת ערוצי תקשורת ישירים לשמירה על חופש השיט במיצר וקיום הפסקת האש בלבנון.
במקביל, דיווח לא מאומת מפי מקורות המעורים בפרטים טוען כי הסכם מסגרת שעתיד להיחתם בוושינגטון יכלול הסכמה ישראלית לנסיגות צה״ל מלבנון, במסגרת פיילוט להכנסת צבא לבנון לשטח. על פי הדיווח, שתי המדינות יחתמו גם על הכרה בריבונות הדדית. הפרטים טרם אומתו.
הכחשת משמרות המהפכה מעמידה סתירה מול הדיווח שקדם לה. מצבו של קו התקשורת הישיר לכאורה ושל הסכם המסגרה הפוטנציאלי נותר לא ברור.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
