משמרות המהפכה האסלאמית (IRGC) הודיעו כי תגובתם למתקפה אמריקנית תהיה "נחרצת ומהירה", על פי דיווח בכלי תקשורת איראניים. ההצהרה מגיעה לאחר תקופה ממושכת של איומים מתגברים בין טהראן לוושינגטון.
משמרות המהפכה האסלאמית (IRGC) פרסמו בשבת בבוקר איום נוסף, והבטיחו תגובה 'נחרצת ומהירה' למה שכינו מתקפה אמריקנית. ההצהרה, שפורסמה בכלי תקשורת איראניים, מצטרפת למחזור איומים רב-יומי בין וושינגטון לטהראן.
כפי ש-The Zioneer דיווח בשעה 00:17 אמש (שבת), משמרות המהפכה כבר הצהירו שינקמו במתקפה אמריקנית בזמן ובמקום שיבחרו. הצהרה זו האחרונה אינה מפרטת אם המתקפה האמריקנית הצפויה כבר התרחשה, ואינה מספקת פרטים מבצעיים על התגובה המובטחת.
משמרות המהפכה מנהלים מסע רטורי מתמשך מאז תחילת יוני, עם עלוני מבזקים רבים שתיעדו איומים נגד ארצות הברית וישראל כאחד. הצהרות קודמות כללו מוכנות לתקיפות צפויות (11 ביוני, 01:46), איומים לתקוף מקורות אש אמריקאיים הפועלים מישראל (11 ביוני, 00:35), והכחשה של בגידה בבעלות ברית עם הבטחה ש׳התגובה בדרך' (14 ביוני, 21:10). דפוס האיומים הלא ספציפיים אך המסלימים נמשך.
מה שנותר לא מאומת: האם משמרות המהפכה מתייחסים למתקפה אמריקנית היפותטית או כזו שלדעתם כבר שוגרה, והאם יש הכנה צבאית מעשית המלווה את ההסלמה המילולית.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
