השיחות בוושינגטון יימשכו ליום רביעי, כך הודיעה שגרירות ישראל, בשל התארכות הדיונים. כחלק מהשיחות נבנתה תוכנית פיילוט לנסיגה ישראלית בפיקוח אמריקני.
המשא ומתן בין ישראל ללבנון בוושינגטון נכנס היום (שישי) ליום רביעי, לאחר ששגרירות ישראל הודיעה כי השיחות יימשכו בשל התארכות הדיונים. ההארכה הופכת את הסבב הנוכחי לארוך ביותר מאז החל התהליך הדיפלומטי הנוכחי בין הצדדים.
במסגרת הדיונים נבנתה תוכנית פיילוט לנסיגה ישראלית מדרום לבנון, שתתבצע בפיקוח אמריקני. ההיקף המדויק ולוח הזמנים לנסיגה עדיין נתונים למשא ומתן.
כפי שדיווח The Zioneer ב-02:54 הבוקר, השיחות תוכננו להסתיים ביום השלישי אך הוארכו בשל פערים בנושאים מרכזיים. הסבב הנוכחי בא אחרי סיבוב חמישי שנפתח ב-22 ביוני, שבו ביקשה ביירות לוח זמנים לנסיגה ישראלית, החזרת עקורים ושחרור אסירים — בעוד ישראל לחצה על הסדרי ביטחון בגבולה הצפוני.
שגריר איראן בלבנון איים אמש: "צאו מלבנון היום, או שתאלצו לברוח ממנה", על פי דיווח i24NEWS — רקע אזורי מתוח למסלול הדיפלומטי.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
