לבנון וישראל פתחו אמש (שלישי) בסבב שיחות חמישי בוושינגטון, כשמשלחת ביירות מבקשת לוח זמנים לנסיגת צה״ל, השבת עקורים ושחרור אסירים. המשא ומתן בן שלושת הימים מתקיים בצל ערוץ דיפלומטי חדש בין ארה״ב לאיראן, כך לפי דיווח של Middle East Eye.
סבב השיחות החמישי בין לבנון לישראל נפתח ביום שלישי בוושינגטון, לפי דיווח של Middle East Eye, וביירות לוחצת על לוח זמנים לנסיגת צה״ל, השבת עקורים ושחרור אסירים. השיחות לשלושה ימים — שהחלו כאשר ישראל הדגישה כי הפעילות הצבאית נמשכת במקביל לדיפלומטיה (שני 20:28 שעון ירושלים) — הן האחרונות בסדרה שכללה מסלול מדיני וצבאי במקביל (i24NEWS, שני 20:28) ותיווך רשמי של מחלקת המדינה (שגרירות ישראל, שני 20:28).
כפי ש-The Zioneer דיווח לאורך ערב יום שני, ההתקדמות בסבב תועדה ברצף מהיר: משלחת לבנונית הגיעה (20:28), השגרירות אישרה את הסבב החמישי (20:28), והשיחות נפתחו בשני המסלולים (20:28). בהמשך הערב פורסמה תמונה ראשונה ודווח על זעם לכאורה של חיזבאללה ואיראן (20:28). ביום שלישי ציינה מחלקת המדינה התקדמות — הד הערכה דומה מסבב קודם (רביעי 17:54 שעון ירושלים).
הדיווח מציין כי ערוץ דיפלומטי חדש בין ארה״ב לאיראן מאיים להאפיל על השיחות. כפי ש-The Zioneer דיווח קודם (שבת 13 ביוני, 23:22 שעון ירושלים), שיחות הפסקת האש בין ארה״ב לאיראן מתמקדות בדרישה איראנית לנסיגה ישראלית מלאה מלבנון — שישראל דוחה. דינמיקה זו מטילה כעת צל על הסבב הנוכחי, לפי Middle East Eye.
שלא אומת: האם השיחות חודשו באותה רמה כמו הסבבים הקודמים, והאם חיזבאללה או איראן הגיבו רשמית לטענת הדיווח כי הם זועמים על המשא ומתן. מחלקת המדינה טרם הגיבה על מצב הסבב הנוכחי.
12 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
