הצדדים בשיחות באירן הסכימו הלילה על הקמת תא למניעת חיכוך בלבנון, כך מדווח הפרשן הפוליטי עמית סגל (N12). ההסכם מצטרף לסיכום קודם שהושג בתום שיחות מרתון בין ארה״ב ואיראן בקטאר, במסגרתו הוקם מנגנון דומה למניעת הסלמה.
בשעה 06:43 דיווח הפרשן הפוליטי עמית סגל (N12) כי הצדדים באיראן הסכימו הלילה להקים תא למניעת חיכוך בלבנון — אישור מגורם עיתונאי ישראלי המוסיף משקל לשרשרת דיווחים ש-The Zioneer עוקב אחריה מהשעה 05:53.
The Zioneer דיווח בשעה 05:53 כי השיחות בין ארה״ב לאיראן בקטאר הסתיימו לאחר 18 שעות בהסכמה על הקמת תא למניעת הסלמה בלבנון, כשטהרן דיווחה על 'התקדמות טובה'. בשעה 06:08 פרסם The Zioneer דיווח בלעדי לפיו ישראל אינה מוזכרת במנגנון שהוכרז. בשעה 06:41 הודיעו המתווכות קטאר ופקיסטן במשותף על הקמת התא. הדיווחים הראשונים הגיעו מגורמים המקורבים לטהרן ומהמתווכות; האישור הנוכחי מפי סגל מוסיף מקור עיתונאי ישראלי בלתי תלוי להסכמה שהושגה הלילה באיראן.
כפי שדווח ב-The Zioneer בשעה 06:08, ישראל אינה מוזכרת במנגנון — נקודת דאגה עבור גורמים ישראלים. המסלול המתווך בין וושינגטון לטהרן נמשך מאמצע יוני, והתא נועד, לפי הדיווחים, לצמצם חיכוך בין כוחות בשטח בלבנון.
פרטי ההסכם המלאים לא פורסמו, ונותר לא ברור אם ישראל תשתתף בתא או תקבל בו תפקיד כלשהו. טרם דווח על תגובה ישראלית רשמית.
6 התפתחויות
- מבוססהמו״מ בין ארה״ב לאיראן בשווייץ: הצדדים סיכמו על הקמת תא למניעת חיכוך בלבנון — חיזבאללה אינו מוזכר
- מתפתחארה״ב, איראן וקטאר פתחו בשווייץ בשיחות על הפסקת אש בלבנון
- מתפתחדיווח: ארה״ב הקימה מנגנון במעורבות איראנית להפסקת אש בלבנון, יומיים לפני מו״מ ישיר
- מתפתחארה״ב, צרפת ולבנון מקדמות שיחות על נסיגת ישראל ופריסת חיזבאללה
מקורות ואות
- קליטה פנימית
