קטאר ופקיסטן הודיעו הבוקר (שני) על הקמת תא למניעת חיכוך בלבנון. ההכרזה באה בעקבות סבב השיחות הממושך בין ארצות הברית לאיראן בקטאר, שהסתיים בלילה בהסכמה על המנגנון, כפי שדווח מוקדם יותר ב-The Zioneer.
קטאר ופקיסטן הודיעו הבוקר (שני) על הקמת תא למניעת חיכוך בלבנון, שנועד למנוע עימותים ולשים קץ לפעילות צבאית במדינה. ההכרזה באה זמן קצר לאחר סיום סבב השיחות הממושך בין ארצות הברית לאיראן בקטאר—שנמשך לפי הדיווחים 18 שעות—שהסתיים בלילה בהסכמה על המנגנון.
כפי שדווח מוקדם יותר הבוקר ב-The Zioneer, סבב הדיונים בדוחא הניב מתווה שכולל 'ועידה עליונה' לפיקוח מדיני על המשא ומתן, ותא למניעת חיכוך בלבנון. ישראל אינה צד למנגנון, לפי דיווחים קודמים.
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ׳י תיאר הבוקר את התיווך כמשיג 'התקדמות משמעותית' בדרך לסיום המלחמה בלבנון, ומנה הישגים הכוללים הסרת מגבלות על יצוא נפט ופטרוכימיה והשקת תוכנית שיקום. הצהרה משותפת של המתווכות צפויה לספק פרטים מבצעיים נוספים.
6 התפתחויות
- מבוססהמו״מ בין ארה״ב לאיראן בשווייץ: הצדדים סיכמו על הקמת תא למניעת חיכוך בלבנון — חיזבאללה אינו מוזכר
- מתפתחארה״ב, איראן וקטאר פתחו בשווייץ בשיחות על הפסקת אש בלבנון
- מתפתחדיווח: ארה״ב הקימה מנגנון במעורבות איראנית להפסקת אש בלבנון, יומיים לפני מו״מ ישיר
- מתפתחארה״ב, צרפת ולבנון מקדמות שיחות על נסיגת ישראל ופריסת חיזבאללה
מקורות ואות
- קליטה פנימית
