השלב הטכני של השיחות בין ארה״ב לאיראן בשוויץ החל היום (שני), כך לפי מקור ישראלי. המשלחת האירנית הבכירה ששהתה בז׳נבה שבה לטהרן, בעוד הצוותים הטכניים ממשיכים בדיונים.
השלב הטכני של השיחות בין ארה״ב לאיראן בשוויץ נפתח הבוקר (שני), כך לפי מקור ישראלי שצוטט על ידי הדסק. המהלך בא לאחר סוף שבוע סוער, שבו המשלחת הבכירה האירנית עזבה את ז׳נבה לזמן קצר ואז שבה, על רקע איומי עזיבה בעקבות תקיפות ישראליות בלבנון.
כפי שדווח ב-The Zioneer בשבוע האחרון, השיחות נעות בין משבר לבין התקדמות זהירה. ביום ראשון דווח כי המשלחת האיראנית נותרה בשוויץ למרות איומי עזיבה; מוקדם יותר השבוע הודיעה טהרן על 'התקדמות טובה' לפני שבוטלה פגישה מתוכננת ביום שישי בעקבות התקיפות בלבנון. שובה של המשלחת הבכירה לטהרן — שאושרה על ידי אותו מקור — מעידה על כך שהשיחות עברו לרמה הטכנית לאחר שנקבע המסגרת המדינית, אם כי האיתותים האיראניים נותרו הפכפכים. לא פורסמה הצהרה רשמית של וושינגטון או טהרן על השלב הטכני החדש ועל סדר יומו.
4 התפתחויות
- מבוסססגן שר החוץ האיראני הודיע על סיום מוצלח של השיחות הטכניות והכנה לשלב הבכירים
- מתפתחמשלחות ארה״ב ואיראן מביעות אופטימיות עם סיום השיחות בשוויץ
- מבוססהמשלחת האיראנית עזבה את שווייץ, בטהראן חוגגים: 'הפכנו לחלק ממערך הביטחון בלבנון'
- מבוססאיראן אישרה: נגיע לשיחות בשוויץ; דורשת שארה״ב תחייב את ישראל להפסיק לתקוף בלבנון
מקורות ואות
- קליטה פנימית
