על פי פרסום בערוץ סאלח דסק, איראן החלה לתקוף ספינות סוחר בנתיב השיט הדרומי במצרי הורמוז, הסמוך לעומאן, במטרה לגבות דמי חסות. הפרשן טוען כי בטהראן הגיעו למסקנה שטראמפ חלש, וכי דמי הסחיטה יחמירו אם לא יוכיח אחרת.
ערוץ סאלח דסק, גורם פרשנות ישראלי בעל קשרים במערכת הביטחון, פרסם הבוקר (ראשון) ניתוח שלפיו איראן עברה מקבלת ההסכם הגרעיני לתקיפה אקטיבית של ספינות סוחר בנתיב הדרומי של מצרי הורמוז. לפי הניתוח, טהראן כופה תשלום דמי חסות על ספינות החפצות במעבר בצפון המצרים שבשליטתה, ותוקפת כלי שיט בנתיב הדרומי סמוך לעומאן כדי לאכוף את הסחיטה.
לטענת הערוץ, ארה״ב הגיבה בתקיפות מדודות בתוך איראן אך כעת מתמודדת עם מתקפות טילים וכטב״מים על כווית ובחריין. הפרשן מעריך כי ההנהגה האיראנית הגיעה למסקנה שהנשיא טראמפ חלש — קביעה שמסוכנת, לשיטתו, שכן הסחיטה תחריף אם ארה״ב לא תוכיח אחרת בקרוב.
הניתוח מתפרסם על רקע הסלמה מתמשכת שתועדה בסיקור The Zioneer לאחרונה. ב-27 ביוני דיווחנו על תקיפה איראנית של ספינה מול חופי עומאן ועל הצהרת ארה״ב כי לא תאפשר פגיעה בסחר במיצרים (SAME-THREAD). בעבר תועדו תקיפות אמריקניות על מחסני טילים איראניים ודפוס של תגובה איראנית נגד בנות ברית במפרץ, לא ישירות נגד ישראל. הדברים הם פרשנות הערוץ ואינם מהווים אישור רשמי ישראלי או אמריקני.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
