ספינת סוחר שנייה נפגעה מכטב״מ איראני מול חופי עומאן בעת שחצתה את מצרי הורמוז, שעות לאחר שאיראן טענה לתקיפות תגמול נגד מטות אמריקאיים וארה״ב תקפה מחסני טילים וכטב״מים בדרום איראן. סנטקום הודיעה כי ארה״ב תגן על השיט ותבטיח את חופש הניווט. סגן הנשיא ואנס: 'אלימות תיענה באלימות'.
סוף השבוע הראשון לאחר חתימת מזכר ההבנות בין איראן לארה״ב הסתיים בעימות צבאי ישיר בין הצדדים. על פי סיכום שפרסם דסק המודיעין של The Zioneer, ביום שישי נפגעה ספינת סוחר במצרי הורמוז מכטב״מ איראני, ובתגובה תקף פיקוד המרכז של ארה״ב בלילה מטרות איראניות בדרום המדינה — מחסני טילים וכטב״מים ומתקני מכ״ם חופיים.
סגן נשיא ארה״ב, ג׳יי.די. ואנס, הגיב לתקיפה: 'איראן חתמה על הסכם הפסקת אש. אנחנו עמדנו בכל התחייבויותינו. אם יש להם מחלוקות לגבי יישום מזכר ההבנות, הם יכולים להרים טלפון. אבל אלימות תיענה באלימות'.
משרד החוץ האיראני גינה את התקיפה האמריקאית וטען כי מדובר בהפרת מזכר ההבנות. בטהראן הודיעו על ביצוע פעולת תגמול נגד מטרות הקשורות לכוחות האמריקאיים, ובמקביל דווח על תקיפה איראנית בבחריין. שעות לאחר מכן נפגעה ספינת סוחר נוספת באזור חופי עומאן בעת חציית מצרי הורמוז.
סנטקום הודיעה כי ארה״ב לא תאפשר פגיעה בספינות מסחריות וכי היא ממשיכה לפעול להגברת תנועת הספנות במצר ולהבטחת חופש השיט באזור.
כפי שדיווח The Zioneer במוצאי שבת, גורמים במזרח התיכון מסרו כי איראן החליטה להגיב לתקיפה האמריקאית, וכי ההסכם בין ישראל ללבנון עלול לפוצץ את השיחות עם ארה״ב ולהחזיר את הלחימה.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
