שגריר ישראל בארה״ב, יחיאל לייטר, אמר בטקס חתימת ההסכם עם לבנון כי איראן וחזבאללה יצאו מהמשחק, כך לפי דבריו הערב (שישי).
שגריר ישראל בארה״ב, יחיאל לייטר, הצהיר בטקס החתימה הרשמי של ההסכם עם לבנון הערב (שישי) כי 'איראן וחזבאללה יצאו מהמשחק'. הדברים נאמרו במהלך הטקס שבו השתתף לייטר כנציג ישראלי בכיר. השגריר לא פירט בהצהרתו הפומבית באירוע את תנאי ההסכם הספציפיים. החתימה מגיעה לאחר חודשים של מאמצים דיפלומטיים, על רקע המתיחות המתמשכת לאורך גבול ישראל-לבנון ודיווחים על הבנות בין ארה״ב לאיראן. אפיון התוצאה על ידי לייטר ככזו המוציאה את איראן וחזבאללה מהמשוואה מסמן את ההערכה האופטימית ביותר שלו עד כה, בניגוד לאזהרותיו הקודמות ל׳דה The Zioneer לפיהן הגישה האמריקנית עלולה לעודד את חיזבאללה. נוסח ההסכם המלא טרם פורסם, ולא התקבלה תגובה מיידית מגורמים בחזבאללה או באיראן.
6 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
