מקור המצוטט בערוצי המודיעין הישראליים מדווח כי השיחות בין ארה״ב לאיראן באתר נופש שווייצרי שבבעלות קטר נמשכות ומתקדמות, למרות האיומים הפומביים משני הצדדים. לטענת המקור, מגובשת מפת דרכים בת 60 יום, כמו גם הבנות בנוגע למיצרי הורמוז ולבנון, והקלה בסנקציות ושחרור נכסים מוקפאים מקודמים.
מקור בודד המצוטט בערוץ ישראלי מדווח כי השיחות בין ארה״ב לאיראן באתר נופש שווייצרי שבבעלות קטר נמשכות אל תוך ליל יום שני, למרות איומים פומביים לנתק את המגעים. לפי המקור, האיומים נועדו לצריכה פנימית ואינם משקפים את ההתקדמות בפועל. המקור טוען כי השיחות כוללות כעת הקלה בסנקציות ושחרור נכסים איראניים מוקפאים, לצד מפת דרכים בת 60 יום, קו תיאום במיצרי הורמוז, קו תיאום בלבנון (ללא ישראל), פטורים מייצוא נפט איראני, ותוכנית שיקום אמריקאית לאיראן.
התפתחות זו מצטרפת לשורה של דיווחים מהשבוע האחרון. בשעה 04:14 ביום שני, הודיעו המתווכות קטאר ופקיסטן על התקדמות חיובית והקמת ועדה בכירה לפיקוח על המו״מ (The Zioneer, גרסה 4). מוקדם יותר הוסכמו מפת דרכים ל-60 יום ותא למניעת חיכוך בלבנון (גרסה 3, 04:14 שני). המושב הראשון בדרג הבכיר הסתיים ב-04:14 שני באווירה חיובית ובהסכמה על מנגנון לשיחות טכניות (גרסה 2). סבב המו״מ הארוך בן 18 השעות הסתיים ביום שני ב-04:14, ודובר משרד החוץ האיראני טען להתקדמות משמעותית (גרסה 1). The Zioneer דיווח גם על המשך השיחות למרות איומי עזיבה, תוך ציטוט מקור שווייצרי בשעה 23:20 ביום ראשון שאפיין את האיומים כתיאטרון פוליטי (רקע).
כפי ש-The Zioneer דיווח מוקדם יותר השבוע (יום ראשון, 14:22 ירושלים), השיחות נפתחו בפורמט תלת-צדדי עם מתווכות קטאר ופקיסטן, ואיראן קשרה את פתיחת מצר הורמוז לנסיגה מלבנון (יום ראשון, 07:33 ירושלים). טיוטה חסויה בת 14 סעיפים של ההסכם הושגה על ידי CNN (17 ביוני, 12:38 ירושלים), והנשיא טראמפ אמר שהשיחות על הגרעין יחלו ביום שישי בשווייץ (15 ביוני, 02:35 ירושלים).
טענות אלו בדבר הבנות ליליות נותרות בלתי מאומתות. הן מבוססות על מקור יחיד וללא שם, שאמינותו לא הוכחה באופן עצמאי. לא התקבל אישור רשמי מממשלות ארה״ב או איראן.
7 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
